Klíčový výraz: 24x36 mm digi (FF)

Luděk H↻ 2. 2. 2019

• Modulární systém ovládání víceosých posuvů

Ovládání krokových motorů
Luděk H

Na tři osy - tři motory - bude jedno Raspberry Pi 3B+ a tři drivery M752

Při experimentování s mikroskopovým objektivem jsem do pokusů tak zabředl, až jsem se rozhodl pro další projekt, který jsem pracovně nazval 3D Mikro. Tento článek se věnuje SW/HW části, která je použitelná také u projektů 3D Makro nebo Digitalizační stolice. Uplatnit by se měla také u budoucího projektu technické ULF kamery nebo případných jiných projektů.
Luděk H • 27. 12. 2017

• 3D Makro

Lineární technika VI
Luděk H

3D makrem jsem nazval svůj další dlouhodobější projekt. Pro svůj odpor k "barevným ujetinám", na které se musí koukat přes speciální brýle a stejně to i potom trojrozměrny někteří (jako já) nevidí, jsem zvolil v tomto směru trochu kontroverzní název. Před časem jsem měl možnost zjistit, že má tato má myšlenka i anglické pojmenování Stack-and-stitch. Tedy složit-a-sešít. 3D je tedy v tomto mém pojetí ne pojem popisující výstup (jako to bývá u 3D fotek použito), ale pojem popisující způsob pořízení snímku.
Luděk H • 5. 7. 2017

• Skládané makro

Luděk H↻ 23. 10. 2017

• Ze starých objektivů

Luděk H↻ 25. 2. 2016

• Digitalizační stolice I (část 2.)

Digitalizační stolice
Luděk H

Vlevo od vlastní stolice v plastové krabici je controller a drivery krokových motorů propojované s počítačem přes COM port. Pod stolicí odpočívá kamera Kufa 810.

Projekt první verze digitalizační stolice je sice v reálu jen pár kroků před dokončením, ale protože dosavadní postup byl převážně otázkou nápadů, pokusů a řezání kovu, je nejvyšší čas dát věcem i slovní podobu.

Utříbit si tak na "elektronickém papíře" myšlenky pro analýzu současného stavu a případně tento podklad následně použít pro odrazovou pozici k druhé verzi.
Luděk H↻ 30. 11. 2017

• Vancouver 2012

Luděk H↻ 1. 1. 2016

• Digitalizační stolice I (část 1.)

Záznamové médium velkoformátová fotografie je takovým filmovým RAW souborem, který většinou není finálním produktem focení, ale meziproduktem.

Tento meziprodukt je tak nutné nějakým způsobem dál zpracovat do finální podoby, použít pro finální výstup. Základní možnosti jsou vytovření kontaktní papírové fotografie. Přes zvětšovací přístroj vytvořit papírovou fotografii. Promítnout v případě pozitivu film na plátno/zeď. Nebo zdigitalizovat pro další zpracování v počítači. Pro tu posledně vypsanou možnost poslouží digitalizační stolice.
Luděk H↻ 9. 8. 2017

• Děda